Levering, transport og skader på varen
Vi leverer alltid varene hjem til deg. Mindre leveranser kan bli sendt til et utleveringssted nære deg.Fri frakt i Sør-Norge / avlasting kreves.
Ønsker du hjelp til å ordne lossing vi kan være behjelpelig med dette mot et tillegg i pris.
Lossing
Det er kundens ansvar å stille med og bekoste nødvendig losseutstyr, som traktor med gafler, gaffeltruck, hjullaster, kranbil eller annet som tåler varens vekt og størrelse, vi kan være behjelpelig med dette mot et tillegg i pris.
Badstue og Badestamp leveres ferdig montert, Grillhyter/Lysthus leveres som byggesett.
Badestamp, Grillhytte og Badstue leveres med lastebil/varebil og henger.
Badstue og Grillhytte må losses med losseutstyr (hullaster, kranbil, traktor med lengre gafler og osv).
Badestamp kan løftes av hengeren av 3-4 personer (sjåføren vil være behjelpelig), hvis ikke må kunden stille med beskrevet losseutstyr.
Levering av varene på andre steder tomtene/hytter
Må dette avtales med incolise.no eller transportør før levering.
Levering skjer med lastebil/varebil og henger. Det er derfor en forutsetning at våre transportører kan komme helt frem med sin lastebil/varebil. Er du i tvil om dette, vennligst kontakt oss før avtalt leveranse. Om vår transportør mener han/hun ikke kan levere helt frem til avtalt sted, forbeholder de seg retten til å losse der de mener det er best tilgjengelighet og de vil kontakte deg for å avtale på det telefonnummeret du har oppgitt i ordren.
Levering til øyer
Incolise klarer ikke å levere til øyer som ikke har broforbindelse. Disse bestillingene blir levert til nærmeste kai med adresse på fastlandet hvor kunden kan motta leveransen og deretter selv sørge for videre transport til øya.
Ønsker du å få levert varene til øye må dette avtales før bestillingen.
Leveringstid er 2-8 uker
Vi leverer i 2-8 uker. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.
Kontroller alltid varene dine!
Transportøren eller incolise.no er ikke erstatningspliktige for synlige skader på varer som oppdages etter at transportøren har forlatt stedet. Synlige skader skal straks meldes til transportør på stedet. Kunden skal også dokumentere skadene og melde dette så snart som mulig til info@incolise.no
Når du mottar varer fra incolise.no ber vi om at du kontrollerer hele forsendelsen etter deler som er ødelagt eller mangler. Det må sendes inn reklamasjonskrav på deler som mangler eller er ødelagt innen 14 dager etter at varene er mottatt. Vi dekker kun kostnadene til en forsending for å erstatte manglende og/eller ødelagte deler. Du må derfor være sikker på at du har sjekket alle mottatte artikler før du kontakter oss.
Levering av varen fra incolise.no til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken, eller nærmere avtalt mellom selger og kjøper, om bestillingen ikke tas imot og losses av kjøper til avtalt leveringstid vil Incolise AS fakturere kunden et gebyr lydende 40% av den totale bestillingssummen.
Avbestille/endre bestilling
Vi jobber for å håndtere og levere din bestilling fra vårt lager så raskt som mulig. Sørg derfor for at informasjonen som er gitt er riktig før du godkjenner og fullfører bestillingen.
Hvis du av en eller annen grunn angrer på bestillingen din og ønsker å kansellere den, må du kontakte INCOLISE AS kundeservice så raskt som mulig. INCOLISE AS jobber med å sende ut ordrer så raskt som mulig; derfor kan vi ikke garantere at en ordre kan avbrytes. Hvis bestillingen allerede har forlatt lageret vårt kan vi ta bestillingen tilbake, men du som kunde vil da være ansvarlig for kostnadene ved frakt og returfrakt.
Etter gjennomført bestilling kan INCOLISE AS ikke foreta endringer som gjelder antall produkter.
-
Levering, transport & skader på varen
-
Medmindre annet er angitt ved bestillingen, er leveringsstedet den adresse som kjøper har angitt på tidspunktet for bestillingen. Unntak gjelder for ordinære pakkeleveranser som ikke leveres på pall. De må hentes hos nærmeste utleveringssted.
-
Skal gjenstanden av Incolise sendes fra et sted til et annet for der å bli overgitt i kjøpers besittelse, anses levering skjedd, når gjenstanden er overgitt til en selvstendig fraktfører (transportør), som har påtatt seg forsendelsen fra vedkommende sted, eller hvis avsendelsen skjer med skip, er brakt innenfor skipssiden. Dersom kjøper ved et slikt sendekjøp er forbruker, går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse. Risikoen går likevel over på forbrukeren når varene overlates til fraktføreren, dersom det er forbrukeren som har gitt fraktføreren transportoppdraget, og det ikke var selgeren som tilbød dette transportalternativet. Annet punktum berører ikke forbrukerens rettigheter overfor fraktføreren
-
Levering finner sted på hverdager. Kjøper skal på anmodning kunne legitimere seg som rette mottaker av varen.
-
Lossing skjer fra lastebil, semitrailer eller varebil og hengeren.
-
Lossing skjer, medmindre annet er avtalt, ved kjøpers eiendomsgrense eller så nære som fraktføreren bedømmer det mulig av hensyn til leveringsbilens mulighet for å komme frem på stedet.
-
Det er kjøpers ansvar å kontrollere varen ved mottakelsen. Hvis kjøperen ved mottakelsen oppdager, at varen er skadet under transporten, skal kjøper straks påpeke dette til fraktføreren (transportøren). Skaden skal deretter beskrives i fraktdokumentet. Fraktdokumentet skal være underskrevet av begge parter. Hvis fraktfører (transportøren) benekter å ha et ansvar, skal kjøper straks kontakte Incolise kundeservice..
-
Mangler det produkter i forsendelsen, må kjøper straks meddele dette til Incolise.
-
Melding om manglende produkter skal være mottatt av Incolise innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget dette.
For kjøpere som ikke er forbrukere (juridiske personer) må slik melding om manglende artikler/komponenter være mottatt av Incolise innen 7 –syv- dager fra levering fant sted. Hvis kjøper ikke gjør innsigelse innen den fastsatte frist, uansett om kjøper har oppdaget feilen før fristen eller ei, mister kjøper retten til å gjøre feilen gjeldende.
-
Når kjøpere som ikke er forbrukere underskriver fraktdokumentet, aksepterer kjøper at forsendelsen er levert og at det ikke er noen skade på de mottatte varer. Hvis kjøper oppdager en skade etter at han aksepterte forsendelsen, har kjøper ikke noen rett til erstatning hos fraktføreren (transportøren) eller hos Incolise AS.
-
.
Transport med tidsgaranti er kun gyldig hvis den fraktføreren (transportøren) skriftlig i fraktbrevet har påtatt seg å utføre transport med tidsgaranti. Dersom kjøper har bedt om et bestemt leveringstidspunkt, f.eks. i fraktbrevet, er dette ikke bindende for fraktføreren (transportøren) eller Incolise.
-
Hvis varen avvises av kjøper overfor fraktføreren (transportøren), eller kjøper ikke tar imot/henter varen som avtalt, er kjøper ansvarlig for alle fraktomkostninger og eventuelle ytterligere omkostninger, samt overtar risikoen for transporten. Kjøpers manglende mottakelse av varen anses ikke for utøvelse av angreretten, jf. pkt. 4 over.
-
Gratis forsendelse av pakkegods gjelder kun i Norge og frem til transportselskapets ordinære leveringssted. Gratis forsendelse for gods på paller gjelder kun i de områder i Norge, hvor transportøren har regelmessige turer for lastbil, og hvor leveringsadressen er tilgjengelig på en vei som transportøren klassifiserer som akseptabel. Eksempler på ikke akseptabel vei er veier som inneholder ferge- eller båttransport. Hvis kjøper er i tvil om det er tale om en akseptabel vei, påhviler det kjøper å kontakte transportselskapets kundeservice og avtale dette nærmere. Merk at transportvirksomhetens fraktruter kan variere avhengig av sesong..
-
Er hele ruten til kjøper ikke klassifisert som en farbar vei, påhviler det kjøper å avhente varen på nærmeste godsterminal. Eventuelle transport-omkostninger for dette påhviler kjøperen.
-