Salgsbetingelser/Angrerett

Her kan du gjør deg kjent med salgsbetingelsene til Incolise.no

Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer. Prisene oppgitt på hjemmesiden vår er inkludert MVA. Prisene er ikke inkludert frakt.

Parter

«Selger» er: Incolise AS org.nr: 827246212

Kontaktdetaljer til Incolise.no

Informasjon om Incolise.no:

- Hovedkontorets adresse: Utsikten 5, 9517 ALTA

- Telefon til kundesenter: +47 904 28 545 , e-post:  info@incolise.no

 

«Selger» blir i det følgende benevnt «vi», «oss» eller «Selger». Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din» eller «ditt».

Handle i nettbutikken

Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.

  1. Orienter deg om produktene
  2. Velg ønsket produkt
  3. Legg i handlekurv
  4. Velg forsendelse og betalingsmåte
  5. Kontroll av bestillingen
  6. Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
  7. Motta ordrebekreftelse

 

Din bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen/SMS du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende.

Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din.

Dersom du ønsker å ringe oss kan du ta kontakt oss på telefon: 939 57 583.

 

Betaling

Når du handler i nettbutikk www.Incolise.no  er det incolise AS som håndterer fakturering og din betaling. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte Incolise.no på

telefon: 939 57 583.

e-post: info@incolise.no

Alle priser er inkludert merverdiavgift.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punk.

Betalingsmåte

Vi aksepterer Klarna, Faktura, Visa, Delbetaling, Mastercard,PayPal.

For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. 

Tilbyr selgeren etterfakturering, skal fakturaen til kjøperen utstedes ved forsendelse av varen. Forfallsfristen skal settes til samme dag som kjøperen mottar forsendelsen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Hvis du bruker betalingskort, PayPal eller direktebank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato. 

Pengene tilbake garanti

Du har full returrett innen 30 dager. Du får pengene tilbake tilsvarende varens verdi. 

Undersøkelse av varer 

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler/skader, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon.

Undersøkelse/Reklamasjon av varer

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad.

Ved eventuelle mangler eller skader, dekkes komponenter eller nye deler eller nytt produkt. Eventuelle omkostninger knyttet til demontering eller montasje dekkes ikke. 

Melding om feil og mangler ved produktene må overbringes oss muntlig og skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittkortselskapet.

Kunden har 5 års reklamasjonsrett på varer kjøpt hos incolise.no Reklamasjonen må meldes inn snarest og senest 2 måneder etter at skaden ble oppdaget. 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post, SMS med referanse til ordrenummer.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til 4 måneder etter at varen er mottatt.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til selger innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak heruder DVDer, CDer eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

Vi gjør oppmerksom på alle mål- og spesialtilpassede varer ikke omfattes av angrerettsloven.Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). Skjemaet kan lastes ned her

Varer med transportskader

Vi svarer alltid for transportskader til deg, men du må selv sørge for å melde om slike skader til posten på stedet du bor. Ved retur av varer står kunde for transportrisikoen og kan avtales med Incolise.no

 

 

Angrerett

Rett til å angre kjøp

  1. 1. Incolise AS er alltid en spesialbestilling som tilpasses individuelt til hver enkelt kjøper ved bestillingen.

    2. Incolise AS gir likevel kjøper ensidig rett til innen 60 dager å angre sitt kjøp uten begrunnelse. Perioden er begrenset til 60 dager etter dagen bestilling ble gjort, eller 40 dager etter at levering ble foretatt, avhengig av hvilken dag som faller sist.

  2. Prosedyre for bruk av angreretten

    1. 4.2.1.

      Kjøperen skal meddele Incolise AS at han vil benytte sin angrerett. Meddelelse skal skje til en av de kontaktpunkter som angis i punkt 2.2.

    2. 4.2.2.

      Etter at meddelelse er gitt og bekreftelse er mottatt skal varen, om den er levert, returneres i ubrukt og uskadet stand til: Incolise AS, Utsikten 5, Alta 9517, Norge.
Varen må sendes innen 14 dager etter at kjøper har gitt Incolise AS melding om bruk av angreretten etter 4.1.2.

    3. 4.2.3.

      I tilfeller hvor Incolise AS konstaterer at varene er brukt eller skadet, har Incolise AS rett til å gjøre fradrag for et beløp tilsvarende omkostningene ved å bringe varen tilbake til sin opprinnelige tilstand. Slike fradrag kan aldri utgjøre et høyere beløp enn den opprinnelige prisen på varen.

    4. 4.2.4.

      Ved bruk av angreretten må kjøper betale alle utgiftene forbundet med å returnere varen til returadresssen, jf. pkt. 4.2.2.

      Dette gjelder likevel ikke dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks messesalg).

      Kjøper bærer risikoen for varen under tilbakesendelsen til returadressen.

  3. 4.3.

    Unntak fra angreretten

    1. 4.3.1.

      Angreretten gjelder kun for forbrukere som kjøper varen for sin egen private bruk, jf. forbrukerkjøpsloven § 1 og angrerettloven § 1. Det er ingen angrerett hvis kjøpet er foretatt som et næringskjøp eller hovedsakelig til bruk av næringsdrivende kunde.

    2. 4.3.2.

      Hvis varen er bygget etter særlige spesifikasjoner angitt av kjøper («spesialbestilling»), foreligger heller ingen angrerett for forbrukeren. Ved slik bestilling angis det særskilt i ordrebekreftelsen at det ikke foreligger angrerett.

    3. 4.3.3.

      Angreretten kan i alle tilfelle i sin helhet ikke gjøres gjeldende, hvis varen er installert, fylt opp med vann, ovnen er tent opp eller varen på anden måte er anvendt ut over det som er rimelig i forbindelse med kjøperens rett til å undersøke varen.